Diareea provocata de antibiotice Imprimare Email
Diareea provocata de antibiotice se produce atunci cand consumul de antibiotice perturba echilibrul natural al bacteriilor din tractul intestinal, determinand cresterea numarului unui anumit tip de bacterii. Cel mai adesea diareea este usoara si inceteaza dupa ce se intrerupe administrarea antibioticelor. Uneori insa poate aparea colita sau o inflamatie a colonului. Exista tratamente eficace pentru tratarea acestui tip de diaree. Administrarea de suplimente care contin bacterii benefice sau consumul de iaurt pot preveni sau pot diminua simptomele diareei provocata de antibiotice.


SIMPTOME


Diareea asociata consumului de antibiotice poate provoca semne care variaza de la usoare pana la severe. Cel mai adesea, veti avea doar o usoara modificare a bacteriilor din tractul digestiv ceea ce va duce la o frecventa mai mare a scaunelor decat in mod normal. Cel mai probabil problemele incep in 5 pana la 10 zile de la inceputul tratamentului  cu antibiotice si se termina in termen de 2 saptamani dupa incheierea lui. In cazul in care cresterea numarului de bacterii daunatoare este mare, pot sa apara urmatoarele semne si simptome:
     - dureri abdominale si crampe
     - diaree frecventa
     - febra ( de obicei mai mare de 38C)
     - puroi in scaun
     - sange in scaun
     - greata
     - deshidratare


CAUZE


Tractul digestiv este un ecosistem complex care este casa a milioane de microorganisme (flora intestinala), incluzand peste 500 de specii de bacterii. Multe dintre aceste bacterii sunt benefice si indeplinesc functii esentiale precum stimularea sistemului imunitar si protejeaza impotriva virusilor si a bacteriilor daunatoare. Unele din bacteriile care se gasesc tractul intestinal sunt potential periculoase. Numarul lor este tinut sun control de bacteriile benefice, cu exceptia cazului cand echilibrul este perturbat de boli, medicamente si alti factori. Antibioticele perturba flora intestinala distrugand in special bacteriile benefice. In lipsa lor, bacteriile daunatoare, incep sa creasca necontrolat si produc toxine care pot deteriora peretele intestinal si produc inflamatii. 

 

TRATAMENT


In cazul in care diareea este moderata, simptomele dispar intr-un interval cuprins intre cateva zile si doua saptamani de la incetarea tratamentului. Intre timp, medicul va va recomanda sa consumati multe lichide pentru a preveni deshidratarea. In cazul in care diareea este severa, medicul va intrerupe tratamentul cu antibiotice si va prescrie un tratament pentru diaree. 

Comments
Comentariu nou Cautare
Scrieti comentariu
Nume:
Email:
 
Web:
Titlu:
UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

3.25 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
 

Cautare